Brukerbetingelser

1. Generell

BEAUTYCOS.no
MVA-nummer: 923 651 071
Etablert: 2002 - Danmark
E-post: webshop@beautycos.no
Vilkår oppdatert: 13.08.2018

BEAUTYCOS er en nettbutikk der kundene kan kjøpe varer som selges direkte av BEAUTYCOS og andre produkter fra andre selskaper som har besluttet å selge sine produkter via BEAUTYCOS siden.

Følgende vilkår følges når du gjør en salgskontrakt mellom BEAUTYCOS og kunden.

Med en tredjepart medlem tilknyttet kjøpekontrakten, vil også kundebeskyttelse lover og eventuelle spesielle vilkår tilknyttet tredjepart brukes sammen med disse vilkårene.

1.1 Tredjeparts innhold

Alle varemerker tilhører sine rettmessige eiere. BEAUTYCOS kan gi linker til nettsteder som ikke er kontrollert av BEAUTYCOS. BEAUTYCOS kan ikke garantere at innholdet som finnes på tredjeparts lenker knyttet via BEAUTYCOS er nøyaktig eller oppdatert, verken at nettsteder følger de samme retningslinjer avtale og sikkerhetstiltak som BEAUTYCOS. Adressen Holder er ansvarlig for innholdet i koblingen.

1.2 Force Majeure

BEAUTYCOS er ikke ansvarlig for eventuelle skader som det skyldes et uventet hinder, uforutsette hendelser eller endringer i forhold som ikke kan påvirkes av BEAUTYCOS og hvilke BEAUTYCOS ikke kan forhindre at det er rimelig. Disse er for eksempel, men ikke utelukkende lovlige streik, krigføring, brann, værfenomen, terrorangrep, endringer i lovgivningen, tekniske problemer, kommunikasjonsfeil, leverandørproblemer eller noe som skyldes det nevnte. Under uforutsigbare omstendigheter er ansvaret for å dekke eventuelle skader eller gjøre noen kompensasjon ugyldig. BEAUTYCOS er ansvarlig for å informere kunden så fort som mulig om eventuelle uforutsette omstendigheter som påvirker salgskontrakten .

1.3 Endringer i disse vilkårene

BEAUTYCOS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene ensidig uten å varsle kunden på forhånd. Alle bestillinger vil følge vilkårene som ble brukt ved kjøp, synlig på BEAUTYCOS nettsted. Alle endringer er umiddelbare med mindre annet er angitt. De nyeste betingelsene kan alltid finnes på nettsiden. Kundene vil ikke nødvendigvis bli informert individuelt om disse endringene, for eksempel via e-post. Kunden må alltid lese og godta vilkårene før ethvert kjøp.

2. Kunde rettigheter og ansvar

BEAUTYCOS.no selger produkter til privatpersoner som er eldre (senere referert til som forbruker) og til personer under 18 år med godkjenning av deres juridiske omsorgspersoner. Bestilling via en kreditkjøpsmetode av en person under 18 år er strengt forbudt .
BEAUTYCOS kan også selge til organisasjoner og til andre forretningspartnere med en kontrakt utført fra tilfelle til sak direkte med kjøperen.

Ved bestilling fra BEAUTYCOS oppretter kjøperen en brukerkonto til butikken. Kunden er ansvarlig for å gi selgeren mest oppdatert og nøyaktig informasjon, samt ansvarlig for eventuelle feil i informasjonen. Hvordan informasjonen vil bli håndtert og beskyttet av BEAUTYCOS vil bli utarbeidet under BEAUTYCOS personvern, som også er en del av disse vilkårene.

Kunden kan når som helst få tilgang til sin konto for å vise sin nåværende bestillingsstatus, og vise valgte kjøpte nedlastingsprodukter.

Kunden er ansvarlig for å holde innloggingsinformasjonen hemmelig og ikke gi informasjonen til noen andre . Eventuelle opplysninger om innloggingsinformasjonen må beskyttes av kunden , og eventuelle dokumenter som inneholder denne informasjonen må oppbevares slik at utenforstående ikke har tilgang til dem. Manglende overholdelse vil føre til erstatningsansvar for eventuelle kjøp foretatt av en annen person med kontoinnehaverens opplysninger.

Kunden kan bli sendt forespørsler om å gjennomgå eventuelle bestilte varer eller bli sendt andre spørreskjemaer. Kunden er ikke pålagt å svare eller reagere på disse henvendelsene.

Eventuelle skader på varer som blir lagt merke til ved mottak av varen, må informeres selgeren, BEAUTYCOS, uten unødig forsinkelse. Skader som er rapportert senere etter 14 dager etter mottak , anses ikke å være på grunn av mishandling av avsenderen eller kureren. Eventuelle unntak vil bli gjort i hvert enkelt tilfelle mellom en kundeforespiller og kunden.

Enhver kundekonto som har blitt brukt i strid med disse vilkårene, kan lukkes uten advarsel.

2.1 Personvernregler

Personvernreglene som er en del av disse vilkårene, kan ses fra: https://www.BEAUTYCOS.no/personvernpolicy
Informasjon om browser cookies kan ses her: https://www.BEAUTYCOS.no/cookies

2.2 Informasjon om sletting av informasjon

Forespørsel om å slette kundeinformasjon vil bli håndtert i henhold til disse vilkårene, og forespørselen vil bli oppfylt i henhold til dansk lov og EUs regelverk om privat informasjon, og så fort som mulig.

3. Produkter og priser

Alle priser som vises på nettstedet inkluderer alle avgifter, med mindre annet er klart nevnt. Alle produktbeskrivelser er så nøyaktige som mulig, med informasjonen mottatt direkte fra varen forleggeren eller produsenten. Hvis vareprisen ikke er korrekt, vil varen ikke bli solgt dersom kunden kan bli anerkjent for å forstå at prisen ikke er nøyaktig.

Produktbilder er kun til illustrative formål. Bildene kan ikke gjenspeile tilstanden eller arten eller opprinnelsen til varen. BEAUTYCOS er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjepart.

Med unntak av åpenbart ukorrekte priser som er omtalt i første ledd i dette punktet, vil varene bli solgt til den prisen som ble avtalt ved å bekrefte bestillingen. Prisreduksjoner på en vare informeres ikke kunden, men kunden har rett til å informere selgeren om prisreduksjoner, og ordreprisen kan forhandles for å reflektere prisreduksjonen.

Alt elektrisitetsprodukt er med EU-plugg, og du trenger en omformer for å bruke den i Storbritannia.

Hovedlageret samt hovedkontoret til BEAUTYCOS ligger i Fyn, Danmark.

BEAUTYCOS er ikke ansvarlig for bestilling av varer fra en produsent for å kunne sende noe som per bestilling, selv om bestillingen allerede er bekreftet . Ordrer med utgåtte varer vil bli tilbakebetalt til kunden på en vare etter varegruppe .

4. Betaling

Du kan betale med følgende betalingsmåter VISA, MasterCard , VISA Electron eller Paypal. Alle betalinger belastes i NOK.
Den mest oppdaterte informasjonen om ulike betalingsmetoder kan alltid bli funnet fra https://www.BEAUTYCOS.no/betalingalternativer.

BEAUTYCOS er en dansk handelsmann, og derfor kan enkelte kort belastes med en liten avgift for kjøp hos en internasjonal handelsmann. Dette er et gebyr som kreves av kortutstederen IKKE av BEAUTYCOS. Noen banker tar kun betalt hvis en utenlandsk valuta blir brukt - det vil si at en FX-kostnad belastes. Dette avhenger imidlertid av utstederen selv.

For spørsmål vedrørende din BEAUTYCOS- faktura, vennligst kontakt vårt kundesupportteam.

Du mottar forhåndsvarsel på e-post når vi har sendt et produkt til deg. Eventuelle innvendinger må gjøres innen 4 virkedager etter at varsel er sendt. Betalinger med debetkort er alltid beskyttet mot misbruk. Du har mulighet til å nekte betaling når du mottar betalingsloggen. I det usannsynlige tilfelle at kortet ditt misbrukes i en Internett-butikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet , vil du være fullt beskyttet og kan gjenopprette tap som oppstår. Dermed er du bedre beskyttet enn i den fysiske verden.

Dataene du sender inn i forbindelse med kjøp betalt med kredittkort, er kryptert (SSL). Verken BEAUTYCOS eller andre har mulighet til å lese dataene du oppgir.

Maestro Card Payment

Ved bruk av VISA, MasterCard eller VISA Electron tar vi kun kortet ditt når varene er på lager og klar til å bli sendt til deg. På grunn av måten Solo og Maestro-kortene behandles av bankene, er vi pålagt å ta betalt på forhånd og uansett om en vare er på lager eller ikke.

For alle korttyper og betalinger kan vi kun belaste deg for beløpet du har bestilt, og kan aldri belaste et større beløp enn du har godkjent og godkjent.

VIKTIG! Ditt utsagn vil vise uttak fra BEAUTYCOS Aps.

5. Levering og transport

BEAUTYCOS.no leverer til Norge (for Danmark går til: http://www.BEAUTYCOS.dk for Sverige går til http://www.BEAUTYCOS.se, for UK http://www.BEAUTYCOS.co.uk, for Tyskland går til http://www.BEAUTYCOS.de). Gjennomsnittlig leveringstid er 3 virkedager.
Vi satser alltid på å sende alle bestillinger samme dag så lenge den er bestilt før kl. 3 mandag fredag. I travle perioder er dette ikke alltid mulig på grunn av bestillingsvolumer, og derfor blir bestillingene dine sendt så snart som mulig. Vi kan ikke tilby refusjoner for sen levering.
Alle estimater for frakttid gjøres på grunnlag av informasjonen som er gitt til BEAUTYCOS av kurérne som brukes til å levere varer, og informasjonen som er mottatt fra produsentene og utgiverne av varene.

GRATIS LEVERING!

Leveringstid avhenger av om varen er på lager. Normale leveringstider forventes å ta 2-3 virkedager fra forsendelsesdatoen, men kan ta lengre tid hvis omstendigheter utenfor vår kontroll forstyrrer posttjenester. Manglende / forsinkede elementer: Vær oppmerksom på at vi må vente 15 dager før du kan spore, erstatte eller refundere tapte varer.

Hvis varen ikke er på lager, vil leveransen være avhengig av hvor lang tid det tar å få varen fra våre leverandører. Du kan alltid se statusen for dine bestillinger ved å se din personlige konto på BEAUTYCOS.no.

Etter at et produkt har blitt sendt , sender vi en varslings-epost til deg. E-posten genereres automatisk og sendes fra oss klokka 19:00 . Når du har mottatt forsendelsesbekreftelsesmeldingen, betyr det at vi har belastet, plukket og sendt bestillingen til adressen som er oppgitt på kontoen. Hvis du ikke mottar bestillingen etter 4 virkedager fra datoen for bekreftelsesmeldingen, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam for å starte en forespørsel. Hvis ingen kontakt er gjort, vil vi vurdere bestillinger som er levert etter 5 virkedager.

Hvis en forsendelse blir tapt eller forsinket som et senere resultat av å legge inn feil / feil detaljer på bestillingen, vil BEAUTYCOS.no ikke holdes ansvarlig under noen omstendigheter.

Hvis en forsendelse blir levert til et oppsamlingssted, er kunden ansvarlig for å hente varen innen holdetidspunktet. Pakker skal hentes personlig og krever vanligvis et bilde-ID som skal leveres.

6. Avbestillingsrett

Avbestillingsanmodning kan gjøres ved å kontakte BEAUTYCOS kundestøtte og ved å gi en skriftlig varsel om kanselleringsforespørselen, via e-post. Etter at du har gitt avbestillingsforespørselen til en BEAUTYCOS-ansatt, kan det ta opptil 48 timer for bestillingen blir kansellert, i hvilken tid bestillingen allerede er sendt ut, slik at kanselleringen blir umulig.

Ordrer som kunne ha blitt kansellert i god tid av kunden, men som allerede ble sendt ut, anses ikke å være kansellert.

7. Gå tilbake til høyre

Du har rett til å returnere kjøpet ditt i henhold til dine forbrukerrettigheter. Produktet må returneres i stort sett samme tilstand og kvantitet som når du mottok den.

Under dine forbruksrettigheter har du rett til å returnere produktet, det vil si at du kan nekte levering eller returnere kjøpet, forutsatt at returforsendelsen sendes til oss innen 14 dager etter at du har mottatt den, i originalemballasjen og i vesentlig grad samme tilstand som mottatt. For å returnere et produkt, må du sende varen tilbake til oss via Royal Mail innen 14 dager. Før du går tilbake, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam. Du kan gjøre det ved å skrive oss en mail til webshop@beautycos.no. Produktet må sendes tilbake forsvarlig i verneemballasje. Når du trener dette, må du kanskje betale for frakt for å sende forsendelsen tilbake til oss.

Vær oppmerksom på at produktet må returneres ubrukt, ettersom en bruk av produktet utgjør en betydelig verdifall på verdien, og ved å sette i bruk kan ikke lenger regnes som i vesentlig samme tilstand. Med parfymer, hygieneprodukter og andre lignende varer må gjenstander som skal returneres, være helt ubrukte og i ny tilstand. Det er også et krav at varene returneres intakt i den originale emballasjen der varene ble levert. Manglende eller skadet originalemballasje kan føre til bortfall i dine rettigheter.

BEAUTYCOS-ansatte har rett til å foreta tilpassede avtaleavtaler med kunden. Informasjonen må gis skriftlig, via e-post.

Ved mottak av returvarer vil alle varer kontrolleres at de oppfyller vilkårene under returpolicy / prosedyren. En refusjon eller erstatning blir behandlet så raskt som mulig. Vennligst legg inn din BEAUTYCOS-konto (normalt 6 siffer lang) og bestillings-ID (vanligvis 8 siffer lang) slik at vi kan kreditere pengene dine direkte til din opprinnelige betalingsmåte. Returnerte varer behandles normalt ved retur. Hvis produktet ikke refunderes / returneres og / eller du ikke hører fra oss innen 9 virkedager, vennligst kontakt oss.

Bulkobjekter og andre bulkbestillinger må returneres i sin helhet og kan ikke returneres bare delvis. Hvis en bulkbestilling returneres delvis, forbeholder BEAUTYCOS seg retten til å behandle forsendelsen som en forsendelse sendt til selger som et defekt produkt som følger med 3 måneders ventetiden som er beskrevet under § 8. Ansvar for feil.

Returnerte varer skal sendes til:

Postens logistikcenter
alfasetveien 24
0024 Oslo
ATT: BEAUTYCOS

* Før du sender returvarer til oss, må du sørge for at du får et bevis på at du sender inn sertifikat fra ditt lokale postkontor *

Pakke returvarer godt for å unngå skade. Legg til minst 10 cm polstring for gjenstander som ikke er i originalemballasjonsemballasjen, designet av varemerket for levering. BEAUTYCOS er ikke ansvarlig for skader forårsaket av dårlig eller uforsiktig pakking.

Ingen avkastning er akseptert som er rettet til å bli hentet av selgeren fra en hentingsted. Kunden er ansvarlig for alle forhold knyttet til forsendelser som ikke sendes direkte til selgeren.

Merk at en bestilling som er nektet og returnert til avsenderen , ikke anses lovlig å bli returnert. I henhold til EU- loven må selger alltid informeres om avkastningen for at avslaget skal anses som retur / kansellering av bestillingen.

8. Ansvar for feil

BEAUTYCOS forbeholder seg retten til å belaste kunden for eventuelle utgifter forårsaket av kunden eller som følge av handlinger tatt av kunden, eller fra manglende handlinger. Disse inkluderer, men er ikke eksklusive for ekstra frakttjenester, manglende innhold og urimelig forsinkelse.

Når eventuelle ekstrautgifter blir lagt merke til, vil BEAUTYCOS informere kunden om utgiftene uten unødig forsinkelse.

Eventuelt defekt produkt sendt til BEAUTYCOS for reparasjon eller returnering vil bli inspisert og den mulige feilen bekreftet. Etter å ha mottatt varen tar sjekkeprosessen 3-5 virkedager. Enhver etterfølgende reparasjonsprosedyre kan ta opptil 30 dager, eller enda lenger, avhengig av det aktuelle produktet og den foretrukne produsentprosedyren.

Skader kan kun refunderes i maksimum med full pris på originalen. Tilbakebetaling kan også være lavere. Refusjonen kan gjøres enten via refusjon eller gavekort.

Eventuelle skader forårsaket av å bruke produktet på en utilsiktet måte eller uten å ha konsultert brukerhåndboken, hvis en ble levert , eller hvis skaden er forårsaket med vilje, vil ikke bli dekket. Å åpne et element vil ugyldiggjøre enhver garanti med mindre annet er spesifisert av produsenten.

BEAUTYCOS vil ikke refundere en bestilling der feilen skyldes en feil i det originale materialet. Hvis en feil er gjenstand for tolkning, faller ansvaret for mangelen på kunden.

Tredjeparts modifikasjoner vil ugyldiggjøre noen reparasjonstjeneste.

BEAUTYCOS vil ikke refundere umiddelbar eller ikke-umiddelbar skade forårsaket av feilen.

Defekte gjenstander sendt til BEAUTYCOS for reparasjoner vil bli resirkulert dersom de ikke blir hevdet tilbake innen 3 måneder etter reparasjonsforsøk. Kunden vil bli informert om reparasjonsstatus via e-post. 3 måneders holdeperiode blir også tilført alle forsendelser som sendes til selgeren som ikke har tilstrekkelig informasjon til å identifisere forsendelsen.

Hvis kunden sender BEAUTYCOS et ikke-defekt gjenstand for reparasjoner, men varen er enten ikke defekt eller skaden har blitt forårsaket av kunden, vil BEAUTYCOS returnere varen tilbake til kunden. BEAUTYCOS forbeholder seg retten til å belaste kunden for unødvendig eller uberettiget arbeid, og for administrativ papirarbeid per vare. Prissetting starter fra 27 GBP (+ MVA) for hver 30 min reparasjon økt påbegynt på varen.

9. Gjenkjenninger og klager

Ikke alt går alltid som planlagt, men ikke bekymre deg, vi er også forberedt på disse tingene. Vi opprettholder et meget høyt servicenivå og vil gjøre alt vi har for å forbedre dette når det er mulig. Vi tar klager veldig alvorlig og vil gjøre alt vi kan for å løse dem så raskt som mulig.

For krav om ikke-leveranse vedrørende bestillingsforsendelsen din, må det gjøres innvendinger innen 4-5 virkedager etter at varselbrevet sendes til din e-post.

For forsendelser skadet under transporten, må kravet heves så tidlig som mulig etter at varen er mottatt. Skaden må dokumenteres . Bilder av skaden og bekreftelsen av skaden fra kureren kan sendes til vår kundeservice e-post webshop (a) beautycos.no. Kunden er pålagt å gi BEAUTYCOS med nødvendig dokumentasjon eller informasjon for å identifisere sin bestilling. Kunden må kanskje bevise at han eller hun har kjøpt kjøpet med et betalingsbevis.

Alle gjenvinning vil kun bli håndtert når den leveres skriftlig. Eventuell verbal gjenvinning vil bli ignorert . Reklamasjoner kan adresseres til webshop@beautycos.no eller ved brev som sendes til en adresse som er oppgitt av selger. Gjenkjenninger kan også gjøres elektronisk dersom det er spesifisert av BEAUTYCOS kundestøtte.

Kundeservicepersonalet kan ikke håndtere kravene direkte. Alle gjenvinning vil bli håndtert av gjenvinningsavdelingen . Gjenvinning vil bli om nødvendig, håndteres med mer personell involvert fra BEAUTYCOS.
Du finner også svar på de fleste vanlige problemene på vår FAQ side.

9.1 Informasjon om klageprosedyrer

Europakommisjonens online klageportal kan brukes når klage sendes . Dette er spesielt relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land enn Danmark der BEAUTYCOS.eu har hovedkontor . Klager kan sendes her http: //ec.europa.eu/odr. Når du legger inn en klage, skriv inn vår e-postadresse webshop@beautycos.no.

10. Ekstra tjenester

BEAUTYCOS tilbyr noen ganger unoterte spesialtjenester, avtalt i hvert enkelt tilfelle med kunden.

Alle spesielle bestillinger, endrede varer og eventuelle spesielle tjenester som tilbys til kunden, har ingen avbestilling eller returrett. Eventuell spesialbehandling som allerede er startet vil bli belastet dersom en avbestilling gjøres etter at bestillingen er bekreftet, men før den leveres til kunden. Ethvert arbeid vil bli forsøkt å bli stoppet så snart som mulig etter avbestilling.

11. Tilbud og begrensninger

Alt tilbud på stedet er kun ment for privatkunder, og ikke for privatkunder.

Noen ganger kan det være sesongmessige eller ellers midlertidige tilleggsbetingelser som gjelder i tillegg til disse vilkårene, for eksempel utvidet returrettperiode. Tilleggsbetingelsene gjelder bare for varigheten som selgeren har forhåndsdefinert og kun for produktene som er spesifisert . Når tilleggsbetingelsene utløper eller de blir kansellert, blir disse vilkårene brukt som de er.

Tilbud som er begrenset til en mengde eller til et bestemt element, gjelder bare så lenge tilbudstiden er spesifisert eller så lenge varen er utsolgt .

Enkelte gjenstander kan være gjenstand for alder eller kvantitetsbegrensninger. I disse tilfellene må kunden være klar til å gi nødvendig informasjon for å bekrefte legitimiteten for å motta bestillingen enten til BEAUTYCOS eller en tredjepart, f.eks. En kurér.

Alle brukte produkter selges "som det er".

Lagerstatusen er så oppdatert som det kan sees for å være rimelig, men kan oppleve forsinkelser under tung trafikk, f.eks. Under salget.

12. Gjeldende lov og jurisdiksjon i tvist

Alle tvister vil bli løst primært med en kontrakt mellom selgeren etter å ha forhandlet med selgerens kundeservice. I en tvist vil selger anvende den danske loven og forbrukerbudsmannens prinsipper, eller et annet europeisk land som styrer beslutninger.
Kunden har rett til å bestride ethvert punkt i disse vilkårene. Enhver tvist om disse vilkårene, eller hvordan de blir tolket eller anvendt, vil bli løst utelukkende av dansk lov, i nærmeste distriktsdomstol til BEAUTYCOS hovedkvarter.
Versjon 0.0

Sist oppdatert 26/3-2019

Ups!

Produktet du viste interesse for er udgået.

Derfor anbefaler vi dette produkt i stedet.