Hudpleie

5 enkle tips for en sunnere livsstil

Vi setter spesielt fokus på helse. En sunnere livsstil gir deg mer energi og gjør deg gladere og vakrere. Vi har samlet 5 gode tips til små endringer som du enkelt kan implementere i hverdagen – slik at du kan leve et sunnere liv.

Vi setter spesielt fokus på helse. En sunnere livsstil gir deg mer energi og gjør deg gladere og vakrere. Vi har samlet 5 gode tips til små endringer som du enkelt kan implementere i hverdagen – slik at du kan leve et sunnere liv.

5 nemme tips til en sundere livsstil

Balanser blodsukkeret

Starter du dagen godt, er det lettere å opprettholde en sunn livsstil resten av dagen. Derfor er det viktig å spise en fornuftig frokost som sikrer stabilt blodsukker slik at du ikke får lyst til å småspise og «synde» dagen lang. Dette gjør det lettere å velge fornuftige måltider og snacks når blodsukkernivået er stabilt og du ikke kjører en berg-og-dal-bane av sukkersjokk og utmattelse.

En sunn og blodsukkerstabil frokost kan for eksempel bestå av egg eller grøt – med litt grønnsaker eller litt frukt. Chiapudding er på topp for tiden, og det er flere gode grunner til dette.

Chiafrø er fulle av sunne antioksidanter, vitaminer og mineraler. De er også høye i fiber og omega-3 fettsyrer og er superenkle å tilberede.

Hvordan lage chiapudding

  • Bland 2 ss. Chiafrø med 2 dl. Kokosmelk (eller annen type melk du liker).
  • Sett grøtblandingen i kjøleskapet over natten.
  • Rør gjennom grøten (evt. med litt vaniljepulver) og pynt med favorittpålegget ditt.
  • God appetitt!

Du kan toppe grøten med bær og nøtter. Eller du kan også strø litt gryn eller müsli på toppen for å gjøre den ekstra mettende og sunn

5 nemme tips til en sundere livsstil
Original Chia : Original Chia Samen

5 nemme tips til en sundere livsstil

Tren i 30 minutter hver dag

Mange av oss bruker flere timer om dagen sittende eller har begrenset bevegelighet. Og det er fristende å synke ned i sofaen når vi endelig har en pause fra det daglige arbeidet.

Prøv likevel å trene litt hver dag. Det være seg en gåtur, en løpetur, noen øvelser på stuegulvet (yoga, tøying eller verktøyøvelser) eller noe lignende.

Tips: Det er ofte lettere å inkorporere trening og trening i hverdagen. Du kan for eksempel gå ned og handle i stedet for å kjøre bil. Eller gå av en stopp eller to tidligere enn vanlig, slik at du kan gå hjem i stedet. Finn måter å trene på som passer inn i livet ditt.

Selvfølgelig vil det ideelle være å gå på treningssenteret en eller flere ganger i uken, men selv dette kan være en stor ulempe – eller nesten en blokkering – for mange. Glem «tren perfekt» og fokuser heller på «lite, men bra».


Reduser mengden allergener

Du kan også gjøre miljøet ditt sunnere ved å minimere mengden allergifremkallende stoffer i hjemmet ditt. Dette gjør du enkelt ved å erstatte de mest brukte rengjørings- og pleieproduktene med naturlige, parfymefrie og allergivennlige alternativer.

For bare noen få år siden var det vanskelig å finne virkelig gode, allergivennlige produkter for personlig pleie. Heldigvis har produsentene nå erkjent viktigheten av å tilby produkter som alle kan bruke trygt og som gir de samme resultatene som tradisjonelle hudpleieprodukter.

Noen få gode eksempler på sunn hår- og hudpleie som gir resultater er disse to pleielinjene: John Masters Organics Bare og danske Trontveit Pure Attitude.

John Masters Organics Bare-serien er organisk og parfymefri.

Trontveit “Pure Attitude”-serien er sulfat-, paraben- og parfymefri.


Machen Sie eine ruhige Pause

Det er viktig å huske at ekte helse også inkluderer god mental helse. Vi lever i en verden der ting beveger seg veldig raskt og det alltid er noe å gjøre. Vi har blitt vant til mye støy og stimuli og leter ofte etter det når det blir “for stille”. Vi hører på musikk og podcaster, ser på TV og scroller på telefonene våre samtidig.

Det er imidlertid ekstremt viktig å være alene med tankene dine nå og da og gi tankene dine en skikkelig pause. Du kan kalle det meditasjon eller bare stilletid – men poenget er å ta deg tid til å skape ro og fred i tankenes mangfold. Det gir overskudd og hjelper deg også å ta bedre beslutninger om helse, måltider osv. siden du har hatt tid til å føle dine sanne behov og ønsker.

Dette tipset kan også kombineres godt med de 30 minuttene med aktivitet fra tips #2.


Tilskudd med kosttilskudd og vitaminer

En siste og veldig enkel måte å bringe balanse i kroppen på er å tilføre kosttilskudd og vitaminer til kostholdet ditt.

Hva du kan trenge å supplere er selvfølgelig veldig individuelt, så det er lurt å snakke med legen din og søke på internett for informasjon om hva ulike vitaminer og kosttilskudd kan hjelpe deg med.

Finn i butikken: kosttilskudd




Vi håper du har blitt inspirert til å introdusere noen nye, sunne vaner i hverdagen din. Ha en fin helsedag!